Redan vid första besöket kändes det som OTTO hörde hemma på Cajsa Warg, och förhoppningsvis var känslan ömsesidig. Det visade sig att vi hade samsyn kring bra mat, ekologi och att så märkligt lite hade hänt inom barnmat jämfört med vuxenmat. Under senvåren 2013 erbjöd vi enbart hemleveranser i Stockholm, men när efterfrågan på styckevis förpackningar nådde oss tog vi kontakt med Pär Eriklin, delägare och då ansvarig för butiken vid St Eriksplan.
Hej Pär, nu har det gått ett år och vi är väldigt glada för vårt samarbete. Ni gjorde en egen OTTO-skylt som stack ut väldigt mycket?
- Det kändes självklart att lyfta fram en så god idé som färsk ekologisk välling!
Hur upplevde du responsen, och kom det nya kunder till era butiker?
- Framförallt i vår butik i Vasastan märkte vi av en tillströmning av föräldrar, som hade en väldig koll. Ibland tog det slut direkt och då var ni här snabbt med påfyllning.
Smoothien kanske skiljer sig ännu mer än vällingen jämfört med utbudet inom mellanmål, vad tror du vi ska göra för att fler ska förstå innehållet?
- Färsk gräddmjölk, havre och frukt – med tanke på alla långtidspackade fruktosstinna påsar och burkar som finns så hoppas jag att vi kan berätta mer om smoothien näringsmässigt för våra kunder. Ett perfekt balanserat färskt mellanmål, även för lite större barn. Sen kan man alltid fundera på den sterila fabriksmaten om det är framtiden. Jag hoppas ni får till färska ekologiska maträtter, det skulle passa klockrent hos oss. Vi hjälper gärna till med tips på leverantörer av råvaror.
Säger Pär Eriklin och skyndar in i köket på Cajsa Wargs butik på Renstiernas gata på Södermalm.